Ik ga op reis en ik neem mee?

11 november 2017 - Leidschendam, Nederland

Ja, zeer goede vraag als je maar een backpack van 55 liter bij je hebt waar je max 12,5 kilo in wilt doen omdat je anders omvalt omdat het te zwaar is.

Dus welke dilemma's hebben allemaal de revue gepasseerd? Dat zijn er een hoop, maar ik zal even kort een paar toelichten.

Het eerste dilemma had te maken met het soort én aantal schoenen. Want welke hakken neem je allemaal mee als je gaat backpacken? Ik zie het al voor mij hoor, op mijn mooie hakjes de Tango dansen met een mooie Argentijn. Maar nee hoor, niets is minder waar. Het antwoord op de vraag is GEEN. Sterker nog, menig backpacker verklaart mij voor gek dat ik alsnog een "leuk sandaaltje" meeneem (dus zonder hakje) want ja, je kunt toch ook op je havaianas uitgaan?

Het volgende dilemma: welke toiletspullen neem je mee én in welke hoeveelheid? Allereerst heb ik een handcrème verslaving. Dus er moet 1 tube nivea mee en 1 grote pot nivea. Daarnaast heb ik ook gekozen om toch de grote verpakkingen mee te nemen van mijn speciale Shea Moisture krullen shampoo en conditioner. Ik kan het ook overschenken in kleine flesjes maar om nou als een ontplofte poedel rond te lopen als het eenmaal op is, is ook weer zo wat. Ik heb mij wel laten vertellen dat zulke dingen je niet boeien als je een backpacker bent. Toch blijf ik het lastig vinden om niet alles mee te nemen.
Ook kwam ik door Maxime ook op het idee om nagellakremover pads en nagellak mee te nemen. Maar volgens mij is dit ook een no-go voor backpackers. Dus misschien moet ik ons vanaf nu maar "Luxe Backpackers" noemen. Dus toch nog even mijn wenkbrauwen en wimpertjes doen voor ik vertrek? En ach, ik kan alles wat ik niet gebruik altijd weggooien.

Tot slot een laatste dilemma die ik jullie niet wil ontnemen: wat neem je mee aan kleding en hoeveel van wat. Oh mensen, wat is dat lastig. Ik ga van "bikini weersomstandigheden" naar thermokleding-muts-handschoenen-winterjas weersomstandigheden". Pff, dus ik worstel nog met welk truitje echt mee moet en welke niet.

Als je voor het eerst gaat backpacken schijn je sowieso veel te veel mee te nemen. Maar ja, je wilt ook geen spijt hebben dat je iets niet bij je hebt.

Voor de reislustige mensen onder ons. Ik kan nog spullen eruit gooien/toevoegen. Dus mochten er nog tips zijn dan hoor ik het graag.

Ik hoop in ieder geval dat de 12,5 kilo lukt, maar een uitdaging is het zeker.

Groetjes,
Marita

1. Pappa:
    12 november 2017
    Is er in Chili geen Trekpleister dan?
  2. Chantal:
    13 november 2017
    Haha Marietje! Heel herkenbaar allemaal! Ik heb ook met pijn in mijn hart mn hakken thuis gelaten hoor. Succes met inpakken! X