Op reis met een rugzak..

2 november 2017 - Leidschendam, Nederland

2017, wat een jaar tot nu toe.... Had ik nou nooit gedacht toen ik op 1 januari lam het vuurwerk stond te bekijken bij de hofvijver in Den Haag.
Mijn oom die in maart besloot het leven te verlaten💔, mijn relatie die uitging na 5,5 jaar, ons mooie huisje opgezegd in Voorburg en weer terug verhuizen naar mama. De laatste gebeurtenis was een bewuste keuze, zodat ik toch die droom die ik ooit had nog kon waarmaken voordat al het serieuze gedoe begint.

Na mijn studie spookte al door mijn hoofd dat ik op reis wilde. Maar ja, toen werd ik verliefd en kreeg ik een baan dus heb ik die gedachten maar laten varen. Dit resulteerde er wel in dat ik zo vaak en veel mogelijk op vakantie wilde. Van een korte stedentrip naar Valencia tot een reis naar the USA. Maar dit was nooit langer dan 5 weken.
Als er dan een aantal heftige dingen gebeuren in je leven zet dat je toch aan het denken. Wat is belangrijk en wat wil ik graag? De wereld zien en reizen was hier één van.

Dus ik op onderzoek uit. Wordt het een talencursus of vrijwilligerswerk? Ondertussen had ik hier en daar ook wat tips gevraagd aan kennisen en vrienden die langere tijd hebben gereisd en zo kwam ik bij Maxime, mijn partymattie van 6 jaar geleden. Wat hebben wij geweldige tijden meegemaakt. Vie Monday met Adomaa was bijna een jaar lang helemaal ons ding.

Maxime heeft al best wat reiservaring en was dus ook super enthousiast om te horen dat ik ook langere tijd naar het buitenland wilde.
Ik zat te denken aan 1 vaste plek voor 3 maanden bij voorkeur Zuid-Amerika. Om nou alleen rond te reizen vond ik toch eng. Om een lang verhaal kort te maken. Maxime was al van plan rond te reizen in Zuid-Amerika en na een paar goede gesprekken was ik om...
Ik ga reizen met een rugzakje in Zuid-Amerika voor bijna 3 maanden.

Voor de reislustige mensen onder ons zal dit vast niet heel boeiend klinken, maar voor degene die mij kennen weten dat ik extreem uit mijn comfort zone stap.
Naast mijn semi smetvrees probleem en mijn overgevoeligheid voor geluid als ik slaap, hou ik er ook van om mijn nageltjes te doen, mijn haartjes goed te verzorgen, leuke kleertjes en hakjes aan te doen enz enz.
Aangezien er wordt geadviseerd dat je max 1/4 van de lichaamsgewicht meeneemt aan bagage is dat natuurlijk een mega uitdaging. 12,5 kilo voor 3 maanden🤤 WTF alleen mijn voordeelverpakking shampoo en conditioner voor mijn krullen wegen al 5 kilo.
Maar goed, alle gekheid op een stokje, dit zal vast goedkomen. Ik vind het echt mega spannend en hoop dat ik niet gillend naar huis wil na een week.. maar we zullen het zien😁

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes
Marita

1. Reislogger:
    16 oktober 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Maxime:
    2 november 2017
    Bijnaaaaaa! ❤️
  3. Ezgi:
    3 november 2017
    Jeeejjj 😍 super trots Kiet en super leuk!!! Ik wens je nu alvast heel veel plezier! 😘
  4. Kiss:
    3 november 2017
    Aaaahw zo trots op jou! 😍
  5. Aïsha:
    3 november 2017
    You can do this!!!❤ Ik ga je blog sowieso volgen!
  6. Tamara:
  9. Yasha:
    Echt onwijs goed van je Mar! Yehesss genieten 🤸🏻‍♀️🤸🏻‍♀️🤸🏻‍♀️
  10. Pappa:
    6 november 2017
    Toch niet zonder risico hoor...kijk je uit?
  11. Pappa:
    6 november 2017
    Waarom niet Veenendaal?
  12. Pappa:
    7 november 2017
    In veenendaal is echt alles...beter dan veenendaal is er niet: Shoppen natuur, cultuur..... Veenendaal is echt ver genoeg.
  13. Nadiye:
    9 november 2017
    Heel veel plezier op reis moppie❤️