Kerstmutsen op het strand

26 december 2017 - Valparaíso, Chili

Alleen in het luxe Windsor Oceanico hotel voor twee dagen was toch zo gek nog niet. Heerlijk geslapen in het midden van mijn Queen Size bed en mijzelf helemaal vol gegeten. Ook besloot ik naar het Museum of Tomorrow te gaan in downtown Rio de Janeiro met een Uber.

Ik was al fan van Uber, via andere mensen, maar had het nog nooit zelf geprobeerd. Nou de eerste keer was toch wel een hele ervaring.
Allereerst belde mijn Uber chaffeur (een jonge gozer van iets in de 30) mij op omdat hij bij het verkeerde hotel stond. Vervolgens vroeg hij, via google translate, of hij even kon tanken. Het zou maar 5 minuten duren. Nou ja, op zich kan ik wel nee zeggen maar 't was een uur rijden en om nou ergens in een of andere favela stil te staan leek mij ook niet de leukste gedachte dus ach ja doe dan maar. Maar, in Zuid-Amerika is 5 minuten dus geen 5 minuten. Ik ben zelf ook niet echt van de tijd, zoals vele weten, maar 20 min tanken i.v.m. de drukte bij het tankstation met je Uber chauffeurs is ook weer zo wat.
Vervolgens vervolgden we onze rit naar het museum en tijdens de rit kreeg ik af en toe zijn telefoon in mijn had gedrukt met een vraag via Google translate zoals waar ik vandaag kwam. Aan het einde van de rit kreeg ik nogmaals de telefoon met de tekst: "It was an honor to transporting you. Congratulations with your beauty. You have extraordinary beauty"
Uhm haha nou bedankt he! Zeker een 1e Uber rit om nooit te vergeten😝

De dag erna eindelijk aangekomen in Santiago. Samen met de boys Remco en Raklo, een stel uit Amsterdam, de toerist uitgehangen. De dag erna vertokken we samen naar het plaatsje Valparaíso voor de samensmelting met Maxime! Ik was zo blij haar weer te zien. We hadden elkaar toch wel een beetje gemist en ik was super blij dat ik op tijd was om mijn 30ste verjaardag met haar te vieren.

Nou dat laatste is zeker gelukt! Wat een avond en gekkigheid! We hebben alle 4 een extreem harde lach en meestal onze lolbroek aan (voor een grapjas is het te warm) dus je kunt je voorstellen wat een hilariteit dat wel niet oplevert. Daarnaast is de locatie alleen al iets is om nooit te vergeten. Voeg daar, op een zaterdagavond, de twee gekke Amsterdammers en een energieke Maxime aan toe en het feest is compleet. Tot in de vroege uurtjes hebben we gefeest! Alleen al over deze avond kan ik een blog schrijven dus details hierover volgen in NL. De volgende dag heerlijk uitgeslapen (dat alleen al is een cadeau voor mij) en in de avond een drie gangen Christmas Eve menu genuttigd in een super leuk restaurantje. Een bijzondere manier om mijn twintigere jaren achter mij te laten.

As we speak schrijf ik deze blog op het strand van Viñar de Mar, een badplaatsje 10 minuten van Valparaíso. Geen gourmetsessies dit jaar maar Kerst on the beach it is en blijkbaar denken vele Chilenen hetzelfde. Het is hier een drukste van je welste. Op de achtergrond is een lekker reggaeton muziekje te horen en iedereen geniet van de heerlijke temperatuur van rond de 30 graden. Echt een heerlijk sfeertje en ook Maxime en ik zijn helemaal in ons element met onze Kerstmutsen. Wat een geluksmomentje, vooral toen de wij onzelf trakteerde op een heerlijke Empanada!😁 Fijne Kerst allemaal!!