Kakkerlak op bezoek!

22 november 2017 - Iguazú, Argentinië

Helaas regende het onze eerste dag in Iguzau. En zo flexibel als we zijn besloten we last minute toch naar Paraguay te gaan.

Dit was opzich al een hele ervaring.. Want wat doen ze hier als je de bus uit wilt? Simpel je trekt gewoon de deur open en springt eruit. Maar o wee als je over het busstation loopt, dat is veel te gevaarlijk.

Paraguay zelf was vrij chaotisch en minder gestructureerd dan Argentinië. Veel verkeer dat kris kras door elkaar reed en alle gebouwen stonden voor mijn gevoel schots en scheef.
Daarnaast overal van die straatverkopers die dingen verkopen waarvan je denkt: wat heb je eraan? In dit geval halve witte Puma sokken..
Dus even om het beeld te schetsen. Ik loop in een mega drukke winkelstraat met allemaal kraampjes en winkeltjes en om de twee minuten krijg je witte Puma sokken in je gezicht gedrukt.
Wat moet ik in vredesnaam, op een dinsdagochtend, met halve witte Puma sokken in Paraguay terwijl het bloedheet is en ik gewoon al schoenen aan heb? Echter is het idee wel fijn dat ALS ik dan toch ineens denk: "Hey, ik heb echt wel witte halve Puma sokken nodig", ik niet naar 1 van de andere winkels hoef te lopen en ik dit meteen bij een straatverkoper kan halen.

Na Paraguay hebben wij Brazilië bezocht en daarna zijn wij teruggekeerd naar Argentinië. Hier hebben wij nog een stop gemaakt bij het drie landen punt. In een middagje dus drie landen bezocht. Best cool al zeg ik het zelf.

Ons hostel in Iguazu is totaal anders dan het hostel in Buenos Aires. Veel minder modern en een stuk ouder. Toch weer even wennen. Inmiddels heb ik voor de tweede keer een nieuwe tandenborstel moeten kopen omdat ik die van mij twee avonden achter elkaar heb laten vallen. Hoe krijg ik 't toch voor elkaar.

Daarnaast kwam er ook een kakkerlak mijn douche in gelopen. Ik schrok mij echt kapot! Achteraf gezien was 't best wel droog. Hij liep de douche in, ik gilde, hij bleef een seconde staan, hij draaide zich om en liep de douche weer uit door de spleet die onder de deur zit. Daarna heb ik hem nooit meer gezien.

XxX
Marita